неділю, 11 жовтня 2015 р.

Вірші про Святого Миколая



ПІД ПОДУШКУ 
Темноти я не боюся! 
Мами слухаюсь всі дні! 
Миколаю, мій дідусю, 
Що за це даси мені? 
Щось смачненьке, солоденьке 
У своїм мішку знайди, 
Уночі прийди тихенько 
Й під подушку поклади! 
 *****
Щоби в будні та у свята
Читали віршики малята
Лиш про тебе. А для тебе
Просили милості у неба.

Щоб уклін тобі віддали,
Не лише дарів чекали.
Щоб все дітки розуміли
Й вірить в чудеса хотіли.

Чудотворний Миколаю!
Люблять всі тебе і знають.
Тож дозволь їм привітати
Тебе, любий, з твоїм святом.
Ірина Цельняк
 *****

День подарунків

Коли святий Микола
З небес на землю йде,
То кожний дім і школа,
Мов вулик бджіл, гуде.

Там дітвора чекає
На срібних янголят,
Що із доріг безкраїх
На землю загостять.

Бо добре знають діти,
Що ні сніжний танок,
Ані мороз, ні вітер
Не спинять їх санок.

А на санках — подарки!
Ах, як багато їх!
Для Слави, для Одарки,
Для всіх! Для всіх! Для всіх!

А тим, що пустували,
То чортик в темний кут
На пам’ятку поставить
Гнучкий з лозини… прут.
Роман Завадович
 *****

Слухає Петрик, слухає Оля,
Чи не гуркоче літак з-понад поля,
Чи над їх домом не пролітає
Зі святим гостем, із Миколаєм.
«Петрику, чуєш? Петрику, цить!
Ніби гуркоче… ніби летить…
О, коло нашого дому затих…
Слухай, скрипить попід вікнами сніг!.

Слухає Лесик, слуха Ігорчик,
Чи не лунають здалеку дзвіночки,
Чи біле авто не заїжджає
Зі святим гостем, із Миколаєм.
«Лесику, чуєш? Лесику, цить!
Там, за дверима, щось шелестить!
Може, по сходах ангел іде…
Може, на клямку руку кладе…»

Діти чекають — і срібнії мрії
Тихо лягають на соннії вії.
Діти поснули — не чує Ігорчик,
Що залунали здалеку дзвіночки.
Діти не чують, діти вже сплять,
Тихо над ними зірки мерехтять.
З неба гостинці на ліжечка край
Тихо складає святий Миколай.
Михайло Маморський
 *****

Добрий святий Миколай

Прийшла в гості нічка-чарунка
І сон сколихала над вушком.
Святий Миколай подарунки
Тихенько поклав під подушку.

Знаю тебе, добре знаю,
Щедрий Святий Микалаю.
Чекає тебе зимова пора,
Жде з нетерпінням уся дітвора.

Приніс ти цукерки в торбинці
Та іграшки дуже гарненькі.
Я вдячний тобі за гостинці.
Для мене ти, ніби рідненький.
Володимир Кленц
 *****

В РУКАВИЧКУ 

Ходить тихою ходою 
Миколай із бородою. 
У віконце заглядає. 
– Дітки є у вас? – питає. 
Має дід цей дивну звичку 
Щось покласти в рукавичку! 
 *****

ПРЕКРАСНЕ СВЯТО 

В український наш край 
Йшов Святий Миколай, 
Через поле і ліс 
Миколайчики ніс. 
Сняться діткам вві сні 
Ті дарунки смачні, 
Що лишив у кутку 
В золотім чобітку. 
  *****

ЧАРІВНА ТОРБИНКА 

Чи ви чули дивину? 
В ніч ласкаву чарівну 
Миколай до нас прийшов, 
В чарівній своїй торбинці 
Він приніс смачні гостинці! 
Залишив і десь пішов… 
  

Миколай про діток знає все,
Подарунки кожному несе,
Має для дитячих подушок
Подарунків повно — аж мішок!
Віра Паронова
 *****

Молитва до Миколая

Святий Миколаю,
Я тебе благаю:
Пошли щастя й світлу долю
Козацькому краю.

Дідусь і бабуся —
Щоб були здорові,
Татусь і матуся —
Щоб жили в любові.

Усім добрим діткам
Принеси гостинці
І подаруй Божу ласку
Кожній сиротинці.
Надія Гуменюк
 *****
І зайчик чекає на святого Миколая
Нарікає бідний зайчик:
— Під кущем я змок,
І коли то землю вкриє
Сніжний килимок?

Вітрюган свистун-шумило
Вже нехай би змовк:
Я за шумом не почую,
Як підійде вовк.

Слава Богу! Два дні падав
Білий пух-сніжок.
Буде йти святий Микола
В місто до діток.

Він побачить попід лісом
Мій малий слідок,
То й мені морквину кине
І смачний листок.
Галина Чорнобицька
  *****

ВІД МИКОЛАЯ 

Встану швидко в час раненький, 
Всю кімнату обійду, 
І, звичайно, солоденький 
Подаруночок знайду! 
Ось він! Ось! Найкращий в світі! 
Миколай його лишив. 
Лиш забув мене збудити, 
Бо до когось ще спішив. 
 *****

Миколай

Ти сьогодні швидше спать лягай,
Бо приїде в гості Миколай.
Бачиш, перша зіронька горить —
То вже Миколай до нас спішить.

В нього коні білі, наче сніг,
Борода сивенька аж до ніг,
У сріблясті саночки сіда,
І за вітром в’ється борода.

 *****
Ще ніхто його не бачив,
Та у ліжечка дитячі
Він кладе під подушки
Подарунки і книжки.

Хочу я побачить чудо
І сьогодні спать не буду.
Довго-довго я не спав:
Все чекав, чекав, чекав…

Починаю вже дрімати…
Миколай зайшов в кімнату,
Він схилився наді мною
І лоскоче бородою.

Щось тихесенько шепоче.
Хочу я відкрити очі,
Та не можу, мабуть, сплю.
Миколая я люблю!
Віра Паронова  
 *****
Ходить він завжди вночі
Має від дверей ключі,
Знає, хто живе і де,
Як себе щодня веде.

Чемним діткам, хоч потроху,
В чобітки та у панчохи
Він кладе потішки,
А нечемним — мишки!

Хто це? Швидко відгадай!
Це наш любий… (Миколай)
І. Бевз
 *****

Лист до Святого Миколая

«Святий Отче Миколаю,
Вечір Твій вже наступає,
Пишем, щоб влегшить роботу,
На що маємо охоту…
Соні черевичків треба,
Оля просить — ляльки з неба
Влодко—шаблі золотої,
І рушниці — та нової…
Ну й цукорків — мусиш знати —
Любим страшно ласувати».
Діти лист цей заліпили,
За вікно його вложили,
Все зробили так, як треба
Лист поїхав впрост до неба.
Іванка Трешневська
 *****

Миколаю, Миколаю!

Миколаю, Миколаю!
Я про тебе пам’ятаю,
І тому я добре вчуся
І до Бога все молюся.

Знаю, завдяки лиш праці
Буду жить колись в палаці,
Зможу користь приносити
Й краю рідному служити.

В школі я знання здобуду.
Добрим буду я до люду.
Зможу я колись пишатись,
Що на тебе міг рівнятись.

Хочу чудеса творити
І на радість батькам жити!
З твоїх вчинків приклад брати,
Щоб всім щастя дарувати.

Тож-бо, друзі дорогенькі!
Будьмо завжди ми чемненькі,
Не лінуймось, не сварімось —
За науку всі берімось!

А тобі ми, Миколаю,
Всі поклін наш посилаєм.
Щоб у всьому світі діти
Розквітали, наче квіти!
Ірина Цельняк
 *****

Перед святом Миколая

Цього року Миколая
Я таки підстережу!
Мама хай про це не знає,
Їй нічого не скажу.

Чемно в ліжечко лягаю,
Ніби закриваю очі…
Й виглядаю Миколая.
Спати я цілком не хочу!

Коли буде під подушку
Класти цукерки й горішки
То я гляну на Святого,
Хоч одненьким очком, трішки…

Батько й мати полягали,
Стихло вже усе у хаті.
Стиха вже почав дрімати
І ведмедик волохатий…

Ой! Які довгі хвидини…
І ніщо не помагає,
Що я часто на годинник
Біля ліжка поглядаю.

Ось до лідка, від вікна,
Місяць простелив стежину.
По ній постать осяйна
Просто так до мене й лине…

Погляд синій — наче небо,
І борода срібно-сніжна.
Усміхається до мене
Й мою руку гладить ніжно.

Ранком я засумнівалась…
Був Святий тут чи не був?
Але ж хто тоді так ніжно
Мою руку доторкнув?
Одарка Криштанович
 *****

Свято Миколая вже прийшло до нас.

Свято Миколая вже прийшло до нас,
Здійснились всі мрії, Миколай у нас,
Здійснились бажання всеї дітвори,
Він приніс малятам дарунки свої.

Любий Миколаю, прошення прийми,
Будемо слухняні, будемо чесні ми.
Будем пам’ятати заповіді всі,
Хочемо ми жити в щасті і добрі.
Ірина Шевчук
 *****

Святий Миколай

Нічка зорі розсипає,
Тихо-тихо сніг лягає,
Він до кожного віконця
Диво-дивне наближає.

І Андрійко, і Марійка
Кожен з них чудес чекає,
Бо готуються зустріти
Час Святого Миколая.

Знають діти: Миколай
Добрих, чемних поважає,
Гарним дітям у панчішку
Він дарунок укладає.

Хто не слухав — тому різку
Під подушкою ладнає.
Микола Яременко
  *****

Святий Миколай

Нині Святий Миколай,
В український піде край,
Всім, хто чемний був весь час,
Він даруночки роздасть.

Тут цукерки, шоколадки,
І тістечка, і помадки,
Для дівчаток лялечки,
А для хлопців шабельки.

Тут вояки є цинові,
І паяци є цукрові,
Образочки і зшитки,
Щей гарненькі книжечки.

Тож чекають усі діти,
Миколая щоб зустріти,
Миколаю честь складають,
Миколая величають.
Василь Софронів-Левицький
 *****

Уже так довго я чекаю Миколая.

Уже так довго я чекаю Миколая.
Це свято найжаданніше з усіх.
Я завше вірю в нього і бажаю,
Щоб Миколай прийшов, як впаде сніг.

Я так давно листа йому відправив.
Присягся бути чесним й чемним я.
І в день святий повірив.
Тому вдивляюсь в темінь я вікна.

Я з нетерпінням так чекаю -Миколая.
Щось таємниче в цьому є для нас.
Ніхто, ніколи наперед не знає
З чим і в який він прийде час,

Я так безмежно вірю в Миколая.
І знаю, що він бачить всіх і все.
Він ні про кого ні на мить не забуває,
Казковий лет й наснагу нам дає.
Ірина Цельняк
*****
Любий Отче Миколаю!
Я, звичайно, добре знаю,
Що цей список — аж задовгий,
Але ж Ти — незмірно добрий…
Принеси мені гостинців,
Скільки вміститься в торбинці:
Ані мало, ні багато —
Так, як скажуть мама й тато.
Ганна Черінь
*****

ЧЕКАЮ МИКОЛАЯ 

Добрий, щедрий Миколаю, 
Я давно тебе чекаю. 
Принеси мені на свято
Подаруночків багато: 
Оберемок мрій рожевих, 
Снів чарівних кришталевих, 
Ще мені цукерок треба 
І хоч трохи снігу з неба.  
*****

Святий Миколаю…

Святий Миколаю,
Прийди до нас з раю,
Принеси нам дари
Кожному до пари.
Цукерки смачненькі,
Булочки пухкенькі,
Книжечок багато
Читати у свято.
Марія Підгірянка
*****

Миколаю, Святий Миколаю!

Миколаю, Святий Миколаю!
Де ти ходиш, де бродиш в світах?
Чом так рідко до нас прибуваєш?
Ти — чаклун і добродій у снах.

Миколаю, Святий Миколаю!
Благодійність твоя без кінця.
Ти домівки й спокою не маєш,
Та усмішка не сходить з лиця.

Твоє серце гаряче, невтомне
Стукотить через роки і час
В день святий, у ночі напівсонні,
Враз, як ангел, ти линеш до нас.
Ірина Цельняк

Немає коментарів:

Дописати коментар